Историята на часовниците Swarovski

Днес всеки асоциира името Swarovski с искрящи луксозни кристали, блестящи върху стилни обици, гривни, пръстени, колиета и т.н. Но освен масово популярните бижута и часовници, камъните Swarovski украсяват и декоративни фигурки, полилеи, ключодържатели и дори химикалки. Компании от целия свят купуват кристалите на Swarovski, за да декорират продуктите си с тази по-евтина, но също толкова впечатляваща алтернатива на диамантите.

Марката има интересна история, която датира още от края на 19-ти век. Основана през 1895 година, Swarovski и до днес е семеен бизнес със седалище във Ватенс, Австрия. Компанията има три подраздела – Swarovski Crystal Business (производител на кристали), Tyrolit (производител на професионални инструменти и машини за смилане) и Swarovski Optik (производител на оптични инструменти).

Създателят Daniel Swarovski

Основателят на компанията е Даниел Сваровски, роден през 1862 година. Баща му притежава фабрика за стъклорез, където Даниел чиракува още като малък и така навлиза в този занаят. Крушата не пада далеч от дървото и също като баща си, Даниел се оказва успешен предприемач. През 1892 година, той патентова своя електрическа машина за рязане на стъкло и кристал. С това работата във фабриката става по-лесна, по-бърза и по-успешна. Освен това с нея вече е възможно прецизното  шлайфане на кристали до съвършенство – нещо, което дотогава е било изключително трудно да се направи на ръка.

Три години по-късно Даниел Сваровски основава своя собствена компания, заедно с партньорите си Арманд Косман и Франц Вайс. Известната днес Swarovski първоначално е основана с името KS & Co. Заводът, който тримата бизнесмени основават, отваря врати във Ватенс, Австрия, където географията позволява да се възползват от местната хидроелектрика и така да черпят нужната енергия за вече патентованата машина за рязане на стъкло и кристал. Освен това смятат, че мястото е достатъчно далеч от всичките им конкуренти, които могат да откраднат някои от идеите им.

Swarovski иска всеки човек да може да си позволи диаманти, но както знаем, за повечето хора те са недостъпно скъпи. Именно затова, той се насочва към рязането и шлайфането на кристали, които толкова наподобяват ценните диаманти.

С годините компанията продължава да се развива и през 1899 достига и пазарите на Франция. В Париж, модата и бижутата винаги са били от съществена важност. Затова и оттам пристигат много поръчки за кристали.

Компанията по време на Първата световна война

  • Tyrolit

По време на Първата световна война има недостиг на машини за смилане и стържене. Даниел Сваровски вижда в това положение още една възможност за печалба и създава собствени инструменти и машини за рязане, стържене и мелене. Процесът по проучване и разработка му отнема две години, но в крайна сметка успява да произведе нужните инструменти. Така през 1919 година основава нов раздел на компанията с името Tyrolit. И днес компанията е една от водещите лидери в сферата за Европа и света.

  • Swarovski Optik

Даниел Сваровски има трима сина, които също работят в семейния бизнес. Най-големият от тях – Вилхелм създава свой персонализиран модел бинокъл през 1935. Това по-късно води и до създаването на още един продукт и раздел на компанията – Swarovski Optik. Тя специализира в производството на бинокли, телескопи и оптични стъкла за пушки и също има голям успех по време на войната, когато тези продукти са крайно необходими. В днешни дни Swarovski Optik все още са на челни места сред производителите на прецизни оптични инструменти.

Марката по време на модния бум

В годините след Втората световна война, модната и филмовата индустрия процъфтяват. Налагат се различни модни тенденции и стилове. Световно известни дизайнери като Coco Chanel и Christian Dior използват кристалите на Swarovski. Съвместната работа на Dior и Swarovski води до създаване на иновативен ефект върху кристалите, наречен Aurora Borealis. Той представлява красиво отразяване от светлината на различни цветове, наподобяващо Северното сияние. Този ефект продължава да се използва и днес.

Бижутата с камъни Swarovski с времето покоряват и филмовата сцена и са използвани в много холивудски филми, превърнали се в класики. Мерилин Монро носи огърлица Swarovski, както и единствена по вида си червена рокля с ръчно зашити по нея 2500 кристали по време на известното ѝ поздравление по повод рождения ден на Джон Кенеди. Освен в това култово представление, останало в историята, актрисата се появява с бижута Swarovski и в някои филми. Рубинените пантофки на Дороти във филма Вълшебникът от Оз, както и бижутата, които Одри Хепбърн носи в Сабрина и Закуска в Тифани също са с кристали Swarovski.

Часовниците Swarovski

Сред всички продукти, предлагани от компанията, без съмнение най-голям интерес привличат бижутата и часовниците. Те са стилни, елегантни и лъскави, но в същото време са далеч по-достъпни от други луксозни марки.

Компанията пуска в производство собствени часовници през 2009 година и оттогава целта им е да правят стилни модели, които не просто да показват времето, а да бъдат и аксесоари. Всеки часовник на Swarovski носи стила на марката и разбира се, емблематичните ѝ кристали. Въпреки това, моделите часовници са толкова разнообразни, че има нещо за всеки вкус – ежедневни или класически, бляскави или изчистени, всички те привличат погледа. Предлагат се в широка гама от цветове, различни материали, форми и каишки. Освен това съществува и възможността да си направите свой собствен персонализиран модел. Ако искате да направите прекрасен подарък на близък или приятел, може да се възползвате от тази опция и да създадете нещо уникално.

Марката предлага както дамски, така и мъжки модели, така че всеки може да изрази себе си със стил. И освен безупречния им вид, часовниците са с високо швейцарско качество. Докато цената на часовници с истински диаманти достига стотици хиляди и дори милиони, моделите с кристали Swarovski струват десетки пъти по-малко, но изглеждат точно толкова впечатляващо.

Часовниците на Swarovski обединяват първокласното си качество, изградено в продължение на дълги години, с актуалните модни тенденции. Те могат да бъдат допълнение към всяко облекло и повод. Вече повече от век, компанията се вслушва в изискванията на клиентите и масовия потребител и се стреми да запълни нуждите им. Разпознаваеми от всеки, тези часовници и бижута привличат погледа, изразяват индивидуалността и предизвикват комплименти. Артисти и модели като Boy George и Naomi Campbell са посланици на марката. Популярни в целия свят и носени от десетки известни личности, моделите на Swarovski са вечни и в същото време модерни, а кристалчетата и емблематичното лого с лебед са изобразени на всеки един от тях.

You may also like...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *