fbpx

Историята на марката Casio

Името Casio говори по нещо на хиляди хора по целия свят. Широката гама от продукти, които марката предлага, популяризира Casio в различни сфери и сред хора с различни интереси. Но има нещо, което обединява всички продукти под името Casio – всички те са иновативни, качествени и отговарящи на нуждите на клиентите.

История

Японската компания Casio е основана през 1946 година от инженера Tadao Kashio. Днес можем да си купим телефони, компютри, калкулатори, фотоапарати, часовници и дори музикални инструменти на Casio. Но началото си Casio поставя с интересен продукт, различен от всичко споменато по-горе. Той представлява едновременно пръстен и лула за пушене и е наречен yubiwa. Функцията на тази лула-пръстен е да придържа цигарата, като по този начин ръцете на човек са свободни и може да допуши цигарата си до край. Макар това да ни звучи странно днес, след Втората световна война Япония обеднява и количеството на цигари е оскъдно. В това положение Кашио вижда възможност за бизнес. Затова изобретението му се превръща в успех, купува се масово и му носи голяма печалба.

С тази печалба по-късно той развива първите си калкулатори, но благодарение на знанията си в електрониката, Тадао Кашио не спира дотук. Следват дигитални фотоапарати, компютри и електрически музикални инструменти, всички от които стават бестселъри. Но днес ще разгледаме в частност часовниците Casio, които се превръщат в едни от най-разпознаваемите и носени часовници в света.

Часовниците Casio

Стилни, надеждни, достъпни и иновативни, моделите на Casio са изборът на много хора. А създателите на тези часовници сякаш предвиждат бъдещето, тенденциите и технологичния напредък. Малко хора знаят, че именно дигиталните часовници на Casio са предшествениците на модерните днес смарт часовници. Casio предлага първия в света дигитален кварцов часовник през 1974 година и оттогава марката продължава да бъде сред челните позиции на производителите на часовници.

По това време компанията вече има достатъчно опит и успех с калкулаторите, които продава и решава да създаде нов продукт – часовник. Първоначално изглеждало странно производител на калкулатори да се захване с часовници, но всъщност именно тези знания в електрониката помагат на Casio да създаде иновативния часовник Casiotron. През 70-те години се наблюдавала революция в света на часовниците, като все по-често се правели кварцови, а не механични часовници, тъй като кварцовите са много по-надеждни и прецизни. Дигиталният кварцов часовник Casiotron използва т.нар. LSI технология, разработена за електронни калкулатори. Чрез тази технология се изчислява отминаването на всяка секунда, минута и час. Освен да показва времето, Casiotron може автоматично да изчисли дните във всеки месец, а всичко това се изписва на LCD екран.

Почти 10 години по-късно, през 1983-та, на пазара излиза още един иновативен модел на Casio с името G-Shock DW5000C. Уникалното при този модел е, че е първият часовник, устойчив на удари. В разрез с модата през 80-те, когато нашумяват леките и тънки часовници, G-Shock е масивен и тежък. Въпреки това, според създателите той може да остане цял и здрав, дори ако е  изпуснат от върха на висока сграда. G-Shock е и сред моделите на Casio, които имат система, захранвана от слънчева батерия. Дамският вариант на този модел носи името Baby-G, който също е много популярен.

Благодарение на G-Shock и Baby-G, Casio си печели репутация на марка, която създава висококачествени часовници. И днес моделът G-Shock е силно търсен и е фаворит дори на много известни личности.

Casio и Холивуд

Говорейки за известни личности, важно е да споменем, че моделите на Casio неведнъж се появяват и на големия екран. Благодарение на иновативния си вид, за времето си изглеждат така, сякаш са дошли от бъдещето. От този факт се възползват и създателите на научно-фантастичния филм от 1985 година Обратно в бъдещето. В него главният герой носи модела CA53W Twincept Databank, който има калкулатор, календар, аларма, хронометър и е водоустойчив до 50 метра. Часовникът освен LCD екран има и клавиатура, с която се контролират всички тези функции.

Споменатият вече G-Shock пък сме виждали и във филмите от серията Мисията невъзможна, в които Том Круз участва, както и в екшъна Скорост с участието на Киану Рийвс.

Това са само някои от филмите, в които забелязваме тази японска марка. Но освен във филмовата индустрия, много известни личности са привърженици на Casio. Сред тях са Бил Гейтс, Джордж Клуни, Еминем, принц Хари и дори папа Франсис. За някои това е странно, защото часовниците на Casio са на достъпни цени, а това са хора, които могат да си позволят много по-луксозни марки. Но именно това доказва, че важно е качеството, а цената на часовниците Casio в никакъв случай не е за сметка на надеждността и здравината им.

Иновации на марката Casio

Главната стратегия на Casio е да изненадва хората, да им представя функции и услуги, които до този момент не са били асоциирани с ръчните часовници. Точно затова са толкова интересни. А най-хубавата част е, че всяка от тези функции е практична.

В зората на кварцовите часовници, Casio е една от първите марки, които се възползват от този механизъм и създават както дигитални, така и аналогови кварцови часовници. През 80-те години на 20-ти век, всеки следващ модел на Casio се превръща в сериозна заплаха за конкурентните компании. Емблематичните часовници с клавиатури от този период могат да се използват не само за калкулатори, но и за въвеждане и запаметяване на телефонни номера, имена, адреси, както и ангажименти. След Casio и други производители на часовници разработват такива аксесоари, но Casio остават на челно място в класацията.

Някои модели на японската марка имат и термометри, а други притежават опцията за превод на 1500 думи от японски на английски. Това е впечатляващо дори днес, а през 80-те години е било съвсем нечувано.

Много преди масовия бум на смарт часовници, през 1991 година Casio представя своя модел с тъч скрийнVDB-1000. Той имал телефонен указател, бележник и органайзер. В същата година излизат на пазара и часовници, създадени за хората с активен начин на живот. Те измерват броя стъпки, изчисляват изгорените калории и следят пулса и кръвното налягане.  

До началото на 21-ви век, Casio вече знаят, че телефоните на хората ще бъдат все по-неизменна част от живота ни и че ще бъдат навсякъде с нас. Така през 1994 година, произвеждат модел, който вибрира на китката ви, когато долови звънящия ви телефон. Това часовникът установява чрез антена.

Малко по-късно вече съществуват и часовници с вграден GPS, Mp3 плейър, функция за прехвърляне на данни от и към компютър, и дори дигитална камера. Всички тези неща днес се откриват лесно на стотиците видове устройства, които имаме и много от нас се възползваме от тези удобства. Но със сигурност е изненада за повечето хора, че това е било достъпно още през миналия век. От колекционери до успешни бизнесмени, предприемачи и звезди или просто хора, които обичат часовниците, всички оценяват футуристичното мислене на японската компания Casio. Здрави, висококачествени, световно признати и достъпни за почти всеки, тези часовници заслужават вниманието и репутацията, които получават. А ние сме сигурни, че и в бъдеще ще продължават да ни изненадват.

Може да харесате още...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *